Pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdziesz listę kilku najczęściej zadawanych pytań. Odpowiedzi na ponad 140 innych pytań znajdziesz klikając przycisk poniżej.

Przejdź do listy pytań i odpowiedzi

Z czego wykonany jest zlewozmywak?
Zlewozmywaki granitowe produkowane są z masy powstałej z połączenia kruszywa (granitu) ze spoiwem (żywica syntetyczna) w proporcjach 80% – 20%. Masa polimeryzuje (twardnieje) w specjalnych formach, nadających kształt wyrobowi.
Ile lat gwarancji oferujecie?
Zlewozmywaki są objęte 10-letnim okresem gwarancyjnym.
Dlaczego udzielacie tylko 10 lat gwarancji, a inne firmy np. 35-40 lat?
Zlewozmywaki granitowe produkujemy od 10 lat, dlatego śmiało możemy udzielić gwarancji na 10 lat. W Polsce nie ma producenta, który produkuje 20 lat lub więcej. Nie zawyżamy gwarancji tylko uczciwie informujemy naszych klientów.
Jak impregnować i pielęgnować zlewozmywak?

Przede wszystkim nie należy dopuszczać do długotrwałego kontaktu z substancjami silnie barwiącymi, jak sok z buraków, herbata, itp. Należy na bieżąco usuwać zanieczyszczenia. Dodatkowo od czasu do czasu (np. raz na 2-3 tygodnie) zalecamy impregnację zlewozmywaka olejem jadalnym – suchą ściereczkę nasączamy olejem i przecieramy nią zlewozmywak (zlew musi być suchy i czysty), odczekujemy kilka minut i drugą, czystą ściereczką wycieramy zlewozmywak. To spowoduje powstanie warstwy ochronnej i również nada zlewozmywakowi ładny wygląd.

W ilu kolorach dostępne są zlewozmywaki?
Zlewy dostępne są w 6 kolorach
Czy oferujecie też inne akcesoria?
Tak, posiadamy w ofercie również baterie zlewozmywakowe, dozowniki, syfony i rozdrabniarki do resztek pożywienia.
Czy do syfonu automatycznego można zamontować rozdrabniarkę do resztek pożywienia?
Nie. Rozdrabniarka posiada własny korek do zamykania odpływu wody w komorze zlewozmywaka, który zastępuje część syfonu.
Czy możliwy jest odbiór osobisty?
Tak, jest możliwy, pod warunkiem wcześniejszego umówienia się na konkretny termin.
Jaka jest różnica pomiędzy syfonem automatycznych, a syfonem klasycznym?
Syfon automatyczny jest wyposażony w pokrętło, które jest połączone z syfonem za pomocą zabezpieczonego drutu. Kiedy przekręcamy pokrętło to syfon się otwiera i woda jest opróżniana z komory. Korzyścią tego systemu jest to, że nie musimy wkładać rąk do gorącej lub brudnej wody po to, żeby opróżnić wodę z komory. Kiedy pozbędziemy się wody z komory to możemy wyciągnąć sitko i usunąć większe kawałki odpadów pozostałych po jedzeniu.

W przypadku syfonu klasycznego (manualnego) sitko odpływowe jest ręcznie wyciągane i zamykane. Zamykanie sitka, aby nie wydostawała się woda z komory odbywa się w momencie naciśnięcia sitka.

Czy w zlewie są wywiercone otwory?
Jeżeli nie ma w zamówieniu żadnych akcesoriów (tj. bateria, syfon automatyczny/klasyczny lub dozownik) to standardowo nawiercamy tylko jeden otwór pod baterię. Jeżeli wybrany jest dozownik do płynu to w zlewozmywaku będą dwa otwory. Jeżeli zostanie wybrany syfon automatyczny oraz dozownik to wtedy nawiercamy 3 otwory. Jest możliwość zamówienia zlewozmywaka bez otworów – proszę dopisać taką informację w okienku dodatkowe informacje “Uwagi”.
Jaka jest średnica otworów pod baterię, pod dozownik do płynu oraz otwór pod pokrętło syfonu automatycznego?
Większość otworów nawiercamy standardowo 35 mm średnicy, z wyjątkiem akcesorii wymagających mniejszej średnicy jak dozowniki kwadratowe (30mm średnicy).
Czy nawiercenie otworów coś kosztuje?
Nawiercamy otwory bezpłatnie.
Jakiej wielkości powinien być otwór w blacie do montażu zlewu?
Otwór powinien być mniejszy o 2 cm od długości i szerokości zlewu. Dokładne wymiary zlewu znajdziesz na grafice w galerii produktu oraz w opisie.
Co należy zrobić w przypadku uszkodzenia przesyłki?
Jeżeli jest taka możliwość spisać protokół szkody, zrobić zdjęcia uszkodzenia i wysłać na kontakt@alezlewy.pl. Proszę opisać uszkodzenie oraz wpisać numer zamówienia i dane osobowe. Na podstawie tych materiałów zostanie rozpatrzona reklamacja. Reklamacje z tytułu uszkodzeń transportowych można składać w okresie do 7 dni od daty otrzymania zamówienia ale ze względu na długość okresu realizacji zamówienia zalecamy sprawdzenie stanu przesyłki niezwłocznie po jej otrzymaniu i spisanie protokołu szkody. Umożliwi to szybsze przeprowadzenie procedury reklamacyjnej.
Czy mogę zamówić zlewozmywak bez otworu przelewowego?
Tak. Prosimy o wpisanie takiej prośby w uwagach do zamówienia. W przeciwnym wypadku otwór zostanie wykonany.